Diagnoza sposobów, form i wzorców interpretacji dzieł filmowych przez młodzież licealną autorstwa prof. UP Bogusława Skowronka. Młodzieżową postawę odbiorczą prof. Skowronek nazywa "aktywnym pragmatyzmem". Postawę tę - mówiąc najogólniej - cechuje negocjacyjny charakter nadawania znaczeń oraz akcentowanie w odbiorze walorów intelektualnych, połączonych z przeżyciami emocjonalnymi oraz odwoływanie się do utrwalonej wiedzy własnej i doświadczeń.
Artykuł dostępny w serwisie Pedagogicznej Biblioteki Cyfrowej (BG UP im. KEN w Krakowie)
Jak dzisiejsza młodzież interpretuje dzieła filmowe : wnioski dla dydaktyki polonistycznej / Bogusław Skowronek// "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia". - [T.] 1 (2010), s. 229-236
Artykuł dostępny w serwisie Pedagogicznej Biblioteki Cyfrowej (BG UP im. KEN w Krakowie)
Jak dzisiejsza młodzież interpretuje dzieła filmowe : wnioski dla dydaktyki polonistycznej / Bogusław Skowronek// "Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia". - [T.] 1 (2010), s. 229-236