Popularność kina azjatyckiego na arenie międzynarodowej przełomu XX i XXI w. ugruntowały sukcesy tamtejszych twórców na największych festiwalach filmowych, np. nagrody dla Wong Kar-Waia w Cannes. Poniższe teksty zostały poświęcone autorowi Spragnionych miłości. Pierwszy omawia tematykę wybranych filmów hongkońskiego reżysera, drugi rolę muzyki w filmach azjatyckich, m.in. w Spragnionych miłości.
Teksty w formie elektronicznej dostępne na stronie internetowej pisma "Maska" (Magazyn Antropologiczno-Społeczno-Kulturowy) Czasopisma naukowego powstałego przy Katedrze Porównawczych Studiów Cywilizacji UJ.
Egzystencjalizm w „czarnym kinie” Wong Kar-Waia (na podstawie filmów: Chunking Express i Upadłe Anioły) / Renata Konik // "Maska". - Nr 1 (2007), s. 65-74
Kino w rytmie walca : rola muzyki w wybranych filmach kinematografii azjatyckich / Ewa Byliniak // "Maska". - Nr 1 (2007), s. 59-64
Teksty w formie elektronicznej dostępne na stronie internetowej pisma "Maska" (Magazyn Antropologiczno-Społeczno-Kulturowy) Czasopisma naukowego powstałego przy Katedrze Porównawczych Studiów Cywilizacji UJ.
Egzystencjalizm w „czarnym kinie” Wong Kar-Waia (na podstawie filmów: Chunking Express i Upadłe Anioły) / Renata Konik // "Maska". - Nr 1 (2007), s. 65-74
Kino w rytmie walca : rola muzyki w wybranych filmach kinematografii azjatyckich / Ewa Byliniak // "Maska". - Nr 1 (2007), s. 59-64