Przejdź do głównej zawartości

Nowe perspektywy filmoznawstwa

W 34 tomie czasopisma naukowego "Człowiek i Społeczeństwo" zamieszono obszerny rozdział poświęcony problematyce filmowej, zwłaszcza perspektywom współczesnego filmoznawstwa. W tomie znalazły się również teksty na temat kina Europy Środkowo-wschodniej, serialu dokumentalnego Trzecia część meczu, filmu Tron. Dziedzictwo, twórczości Jesúsa Franco, filmów Upadek Olivera Hirschbiegela i Róża Wojciecha Smarzowskiego oraz Danton Andrzeja Wajdy.

Wybrane teksty dostępne on-line w Repozytorium AMUR.

Dostępne teksty: 
Na wschodzie, czyli nigdzie : spojrzenie na kino Europy Środkowo-Wschodniej w perspektywie postkolonialnej / Magdalena Bartczak // "Człowiek i Społeczeństwo". - T. 34 (2012), s. 31-53 
Antropologia i filmoznawstwo : dialogu ciąg dalszy? / Iwona Morozow // "Człowiek i Społeczeństwo". - T. 34 (2012), s. 55-78  
Pograniczność sztuki i filmoznawstwo interdyscyplinarne : przykład poezji „filmowej” / Rafał Koschany // "Człowiek i Społeczeństwo". - T. 34 (2012), s. 79-91 
Autorytet serialu dokumentalnego : na przykładzie Trzeciej części meczu. Rzecz o reprezentacji / Michał Piepiórka // "Człowiek i Społeczeństwo". - T. 34 (2012), s. 93-107 
Pejzaż elekTRONiczny – o znaczeniu multimedialnych paratekstów na przykładzie filmu TRON: Dziedzictwo  / Tomasz Żaglewski // "Człowiek i Społeczeństwo". - T. 34 (2012), s 109-129 
Eurotrash jako praktyka, lektura i kultura filmowa : przypadek Jesúsa Franco / Magdalena Kamińska // "Człowiek i Społeczeństwo". - T. 34 (2012), s. 131-149  
Kino i pamięć / Maciej Kijko // "Człowiek i Społeczeństwo". - T. 34 (2012), s. 151-161 [Upadek reż. O. Hirschbiegel, Róża reż. W. Smarzowski]
Niebieska jak niebo, biała jak wapno, czerwona jak krew : cała prawda o Rewolucji Francuskiej …na podstawie filmu Danton w reżyserii Andrzeja Wajdy / Stanisław Kandulski // "Człowiek i Społeczeństwo". - T. 34 (2012), s.163-176