Bogumiła Fiołek-Lubczyńska interpretuje Biały przez pryzmat intertekstualności i gatunkowości filmu, za sprawą których wskazuje powinowactwo dzieła Kieślowskiego z twórczością Chaplina oraz nurtem postmodernistycznym w kinie.
Tekst dostępny w Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego.
Intertekstualność i gatunkowość jako klucz interpretacyjny filmu Trzy kolory. Biały Krzysztofa Kieślowskiego / Bogumiła Fiołek-Lubczyńska // "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica". - T. 17 (2012), nr 3, s. 205-219
Tekst dostępny w Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego.
Intertekstualność i gatunkowość jako klucz interpretacyjny filmu Trzy kolory. Biały Krzysztofa Kieślowskiego / Bogumiła Fiołek-Lubczyńska // "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica". - T. 17 (2012), nr 3, s. 205-219