Przejdź do głównej zawartości

Kultura remiksu w filmie

W publikacji Remiks. Teorie i praktyki, która  stanowi próbę zarysowania fenomenu remiksu na gruncie polskiej humanistyki, zawarto także teksty na temat filmowych remiksów, m.in. w odniesieniu do twórczości Fritza Langa, Riddleya Scotta oraz filmów Guya Deborda i Haruna Farockiego.

Publikacja dostępna w zasobach Internet Archive.
Found footage jako sztuka krytyczna : filmy Haruna Farockiego i Guy Deborda / Jakub Morawski, [W:] Remiks : teorie i praktyki / pod red. Michała Gulika, Pauliny Kaucz i Leszka Onaka. - Kraków : Hub Wydawniczy Rozdzielczość Chleba. Fundacja Liternet, 2011, S. 157-165
Wszystkie możliwe warianty naszej przyszłości : Metropolis, Blade Runner i kryzys pojęcia oryginalności / Antoni Michnik, [W:] Remiks : teorie i praktyki / pod red. Michała Gulika, Pauliny Kaucz i Leszka Onaka. - Kraków : Hub Wydawniczy Rozdzielczość Chleba. Fundacja Liternet, 2011, S. 165-182 [Metropolis, reż. F. Lang; Blade Runner, reż. R. Scott]
Od intertekstu do bricolage : hipertekstualność w filmie / Iwona Morozow, [W:] Remiks : teorie i praktyki / pod red. Michała Gulika, Pauliny Kaucz i Leszka Onaka. - Kraków : Hub Wydawniczy Rozdzielczość Chleba. Fundacja Liternet, 2011, S. 184-194 
Samplując kino blaxploitation w hip-hopie / Ewa Drygalska, [W:] Remiks : teorie i praktyki / pod red. Michała Gulika, Pauliny Kaucz i Leszka Onaka. - Kraków : Hub Wydawniczy Rozdzielczość Chleba. Fundacja Liternet, 2011, S. 225-236