Z abstraktu:
Kino, które nawraca : katechetyczna funkcja filmu na lekcjach religii / Agnieszka Laddach // "Teologia i Człowiek". - Vol 22, nr 2(2013), s.85-96
"Artykuł traktuje na temat szerokiego wykorzystania filmu fabularnego na lekcjach religii w szkole. Pokrótce wskazuje na naukę Kościoła rzymskokatolickiego, który naucza, by lekcje religii pozostawały w interdyscyplinarnym dialogu z innymi przedmiotami. Szerokie zastosowanie kina fabularnego nie ogranicza się tylko do przedstawienia biblijnych filmów. Dotyczy także filmów historycznych i poruszających szeroką tematykę egzystencjalną. [...] autorka wskazuje na niebezpieczeństwo popadnięcia w rutynę w prowadzeniu lekcji religii. Wskazuje również na film, jako tekst kultury, a więc pośrednie źródło teologiczne".Tekst dostępny w archiwum pisma "Teologia i Człowiek" (Wydział Teologiczny UMK w Toruniu)
Kino, które nawraca : katechetyczna funkcja filmu na lekcjach religii / Agnieszka Laddach // "Teologia i Człowiek". - Vol 22, nr 2(2013), s.85-96