Streszczenie:
Artykuł dostępny w archiwum "Warmińsko-Mazurskiego Kwartalnika Naukowego, Nauki Społeczne" (Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii TWP w Olsztynie)"Stoimy właśnie w obliczu przejścia od nowoczesności do ponowoczesności. Następujące przemiany w sferze wartości i obyczajów doskonale odzwierciedlają i kreują zarazem seriale telewizyjne. Dawniej mieliśmy do czynienia z soap opera – bo w czasie ich trwania reklamowane było mydło i inne środki czyszczące, gdyż głównymi odbiorcami popularnych serii były panie domu. Dzisiaj serial to już nie jest soap, tylko perfume opera. Już nie chodzi o to, żeby było czysto, ważny jest przyjemny zapach. Badania wykazują, że żaden inny program nie ma tak wielkiego wpływu na kształtowanie świadomości i postaw widzów jak seriale. Skoro tak, warto się przyjrzeć, jakie wzorce przekazują, jakie style życia propagują..."
Perfume opera czyli seriale na nowy wiek / Anna Jawor // "Warmińsko-Mazurski Kwartalnik Naukowy. Nauki Społeczne". - 2012, nr 3, s. 117-125