Autorki tekstów opisując filmowy obraz niepełnosprawnych, akcentują edukacyjny potencjał sztuki filmowej.
Tekst dostępny w Repozytorium AMUR.
Seksualność osób z niepełnosprawnością ruchową w sztuce filmowej czyli kilka refleksji o edukacyjnym potencjale popkultury / Alicja Mironiuk-Netreba // "Studia Edukacyjne". - Nr 29 (2013), s. 285-304
Tekst dostępny w archiwum "Szkoły Specjalnej" (Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej)
Obraz niepełnosprawności w filmach rysunkowych dla dzieci / Karolina Więckowska // "Szkoła Specjalna". - T. 71, nr 2 (2010), s. 138-146
Tekst dostępny w bazie CEJSH (The Central European Journal Of Social Sciences And Humanities) lub w archiwum pisma "Dyskursy Młodych Andragogów" wydawanym przez Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu.
Edukacyjny potencjał sztuki filmowej, czyli czego o niepełnosprawności ruchowej możemy się nauczyć w kinie / Alicja Mironiuk-Netreba // "Dyskursy Młodych Andragogów". - Nr 15 (2014), s. 195-212
Tekst dostępny w Repozytorium AMUR.
Seksualność osób z niepełnosprawnością ruchową w sztuce filmowej czyli kilka refleksji o edukacyjnym potencjale popkultury / Alicja Mironiuk-Netreba // "Studia Edukacyjne". - Nr 29 (2013), s. 285-304
Tekst dostępny w archiwum "Szkoły Specjalnej" (Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej)
Obraz niepełnosprawności w filmach rysunkowych dla dzieci / Karolina Więckowska // "Szkoła Specjalna". - T. 71, nr 2 (2010), s. 138-146
Tekst dostępny w bazie CEJSH (The Central European Journal Of Social Sciences And Humanities) lub w archiwum pisma "Dyskursy Młodych Andragogów" wydawanym przez Uniwersytet Zielonogórski, Wydział Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu.
Edukacyjny potencjał sztuki filmowej, czyli czego o niepełnosprawności ruchowej możemy się nauczyć w kinie / Alicja Mironiuk-Netreba // "Dyskursy Młodych Andragogów". - Nr 15 (2014), s. 195-212