Przejdź do głównej zawartości

Musical

Z abstraktu:
Tom Musical. Poszerzanie pola gatunku pozostaje więcej niż przekonujący, wypełniony interesującymi tekstami, które stawiają tytułowe zagadnienie we wciąż nowym świetle, w rozmaitych i dopełniających się perspektywach poznawczych, wydobywając fascynujące niuanse i szerokie problemy teoretyczne.
Publikacja dostępna w Repozytorium AMUR.
Musical : poszerzanie pola gatunku / pod red. Joanny Maleszyńskiej, Joanny Roszak, Rafała Koschanego. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2013. - 171 s.
 
Spis treści
  • Ale musicale!
  • Hanna Winiszewska, Jeeves – brytyjski następca Figara
  • Mateusz Sobecki, Broadway potrzebuje nowego Hair. Wolność i krzyk
  • Sylwester Łazicki, Więc umrę w Buenos Aires
  • Michał Traczyk, O Szalonej lokomotywie (według Witkacego) Grechuty i spółki
  • Piotr Pławuszewski, Brzydka, nieśmieszna i jakże popularna Królowa. O musicalu We Will Rock You
  • Joanna Maleszyńska, Cyganeria Pucciniego i Rent Larsona – od opery do musicalu
  • Barbara Pitak-Piaskowska, Nie ma nóżek, nie ma żartów, nie ma szans? Oklahoma!
  • Joanna Maleszyńska, Parasolki z Cherbourga – opowieść o zwyczajnej miłości
  • Joanna Roszak, „Ciemniej ciągnijcie po skrzypkach”. Skrzypek na dachu jako prefiguracja Auschwitz
  • Michał Płaczek, Trudna wolność Jenteł Mendel
  • Anita Jarzyna, Gwiazdka z nieba, przeklęta. Milknące piosenki
  • Joanna Maleszyńska, Moulin Rouge! Musicalowy palimpsest
  • Piotr Buśko, Recital kampowej wrażliwości. Rocky Horror Picture Show
  • Małgorzata Cieliczko, Od pastelowych sukienek do skórzanych spodni.  Grease jako Entwicklungsmusical
  • Magdalena Kamińska, Reach! Teach! Musical wykładowy
  • Tomasz Żaglewski, Diabelska muzyka, czyli musical spotyka się z horrorem. Przypadek Sweeneya Todda
  • Rafał Koschany, Musical: dekonstrukcja