Przejdź do głównej zawartości

"Studia Filmoznawcze" T.31

"Studia Filmoznawcze" (Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego).

  • Film noir – repetytorium (zamiast wstępu) / Sławomir Bobowski // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 5-20
  • Panorama kontekstów amerykańskiego "noir" / Rafał Syska // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 23-51
  • Pistolet, klucz i dalia / Alicja Helman // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s.53-67
  • Uwagi o filmie "noir" / Paul Schrader ; tł. Kordian Bobowski // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 69-81
  • Noir at play / Thomas Leitch // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 83-94
  • Case study : Fritz Lang and "Scarlet Street"? / Barry Keith Grant // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 95-99
  • Ciemna strona mitu - rzecz o związkach westernu i kina czarnego / Michał Bobrowski // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 101-122
  • "Noir" po francusku, czyli "Trylogia Delona" Jeana-Pierre'a Melville'a / Patrycja Włodek // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 123-139
  • "Giallo politico": śledztwo w sprawie gatunku poza wszelkim podejrzeniem / Anna Miller // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 141-156
  • "Surcos" ("Bruzdy"), czyli film czarny wobec hiszpańskiej rzeczywistości powojennej / Agnieszka Sycińska // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s.157-173
  • W świecie yakuzy - japońskie oblicze filmu czarnego / Krzysztof Loska // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 175-188
  • Ideologia i ikonografia w filmach "retro-noir" / Krystian Zając // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 189-206
  • Nic nie jest takie, jakie się wydaje : narracja w filmach "neo-noir" / Krystian Zając // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 207-221
  • "Czarne" tropy w filmach Mike'a Hodgesa "Dorwać Cartera" i "Odpoczniesz po śmierci" / Bartosz Kazana // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010),s. 223-234
  • Kiedy seks bywa "noir"? / Łukasz Andrzejewski // „Studia Filmoznawcze”. -[T.] 31 (2010), s. 235-243
  • Dyskretny urok mieszczańskiego demonizmu : (powieści Marka Krajewskiego) / Wojciech Browarny // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 245-25
  • Przywracanie filmowej pamięci Wrocławia / Tadeusz Lubelski // „Studia Filmoznawcze”. - [T.]31 (2010), s. 261-265 [Rec. książki: Wrocław będzie miastem filmowym... : z dziejów kina w stolicy Dolnego Śląska]
  • Pochwała przypadku / Piotr Zwierzchowski // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s.267-273 [Rec. książki: Do filmu trafiłem przypadkiem, Jutro idziemy do kina : scenariusz]
  • "Kino Dalekiego Wschodu" - panorama z serią zbliżeń / Mariola Marczak // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s. 275-280 [Rec. książki: Kino Dalekiego Wschodu
  • Kontestacja i jej kino / Martyna Olszowska // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31 (2010), s.281-286 [Rec. książki: Filmowe oblicza kontestacji : kino Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej wobec kultury protestu przełomu lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych] 
  • Film "noir" i filozofia / Wolfgang Schlott // „Studia Filmoznawcze”. -[T.] 31 (2010), s. 287-289 [Rec. książki: The philosophy of film noir]
  • O amerykańskim filmie "noir" raz jeszcze, czyli o skutkach rewizjonistycznej historii kina / Jan Rek // „Studia Filmoznawcze”. - [T.] 31(2010), s. 291-301 [Rec. książki: The philosophy of film noir]