Numer 2/2016 kwartalnika „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna” w
całości poświęcono sztuce filmowej. W środku m.in. artykuły na temat: Jacques’a
Aumonta (jednego z najwybitniejszych teoretyków i estetyków filmu), dwóch filmów
Krzysztofa Zanussiego, ekranowych obrazów duchownych w polskich filmach i
serialach, niezrealizowanego projektu Stanleya Kubricka (we współpracy ze
Studiem Filmowym „Tor”), hiszpańskiego reżysera kina eksperymentalnego José Val
del Omara, filmów gangsterskich Kinjiego Fukasaku, oraz japońskich reżyserach
filmów eksperymentalnych tworzących w sieci.
Artykuły dostępne w archiwum czasopisma "Media – Kultura –
Komunikacja Społeczna" wydawanego przez IDiKS Uniwersytetu
Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
- Summa teorii obrazu Jacques’a Aumonta / Alicja Helman // "Media Kultura Komunikacja Społeczna". - 2016, nr 2(12), s. 9-30
- Z dalekiego kraju : Karol Wojtyła widziany z daleka / Marek Lis //"Media Kultura Komunikacja Społeczna". - 2016, nr 2(12), s. 33-41
- Gdzieśkolwiek jest, jeśliś jest… : ważne i piękne ogniwo medytacji Krzysztofa Zanussiego o sprawach „najwyższej troski” / Sławomir Bobowski // "Media Kultura Komunikacja Społeczna". - 2016, nr 2(12), s. 43-48
- Postać filmowa jako nośnik religijnego znaczenia : ekranowe obrazy osób konsekrowanych w polskim kinie i telewizji od 2000 roku w funkcji socjokulturowego przekazu na temat współczesnej religijności / Mariola Marczak // "Media Kultura Komunikacja Społeczna". - 2016, nr 2(12), s. 49-69
- Aryan Papers: The Polish Connection / Artur Piskorz // "Media Kultura Komunikacja Społeczna". - 2016, nr 2(12), s. 73-79
- Hiszpańskie synestezje : José Val del Omar i Fuego en Castilla / KamilaŻyto // "Media Kultura Komunikacja Społeczna". - 2016, nr 2(12), s. 81-97
- Łabędzi śpiew tradycyjnego japońskiego kina gangsterskiego : Akta yakuzy Kinjiego Fukasaku / Elżbieta Durys // "Media Kultura Komunikacja Społeczna". - 2016, nr 2(12), s. 99-122
- Awangarda 2.0 : obecność artystów niezależnych w Internecie na przykładzie japońskich twórców filmów eksperymentalnych / Agnieszka Kiejziewicz// "Media Kultura Komunikacja Społeczna". - 2016, nr 2(12), s. 123-132