Przejdź do głównej zawartości

"Studia Filmoznawcze" T.32 Bollywood - prawdy i mity

Wyimek ze wstępu prof. Grażyny Stachówny:
Mam nadzieję, że [tom] dostarczy Czytelnikom wielu wrażeń, a przede wszystkim skłoni do oglądania filmów bollywoodzkich, które - poza wszystkim innym - zawsze potrafią poprawić humor. 
"Studia Filmoznawcze" (Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego)

  • Wprowadzenie / Grażyna Stachówna // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 7-9
  • Ashutosha Gowarikera lekcja patriotyzmu, czyli o roli kina indyjskiego w konstruowaniu tożsamości narodowej / Paulina Śmigiel // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32(2011), s. 13-26
  • Bollywood i polityka / Weronika Rokicka // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s.27-34
  • Czymże jest życie bez marzeń? — filmowa twórczość Sanjaya Leeli Bhansaliego / Grażyna Stachówna // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 35-46
  • Passion for Cinema : twórczość filmowa Anuraga Kashyapa / Krzysztof Lipka-Chudzik //”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 47-58
  • Sare DźahanSe Aććha Hindustan Hamara? : Zachód w filmach Karana Johara / Tatiana Szurlej //”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 59-71
  • Wyjście z tamilskiego „getta” — o przekraczaniu granic w twórczości Maniego Ratnama / Małgorzata Straszewska // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 73-83
  • "Dirty Dancing" w rytmie bolly : bollywoodzkie remaki hollywoodzkich hitów / Martyna Olszowska // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 85-99
  • Bardzo długi spacer : porównanie amerykańskiego filmu "Spacer w chmurach" (1995) z indyjskim remakiem "Kroki w chmurach" (2000) / Katarzyna Gąsior //”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 101-113
  • Wszyscy jesteśmy niedotykalni : dialektyka materialistyczna "Rebelianta"Ketana Mehty / Jarosław Pietrzak // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s.115-128
  • Bollywoodzkie klany rodzinne / Katarzyna Magiera // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011),s. 129-143
  • Ja jestem po prostu fantastyczny! — gwiazdorski wizerunek Shah Rukha Khana w kontekście teorii uwodzenia Jeana Baudrillarda / Agnieszka Surtel // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 145-157
  • Budowanie marki osobistej na przykładzie aktorów z Bollywood / Anna Siewierska // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 159-171
  • Kobiecy kostium i moda we współczesnych filmach bollywoodzkich / Jagoda Murczyńska //”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 173-182
  • Czym różni się kawa z Karanem od kawy z Rose — specyfika indyjskiego talk-show a problem przełamywania tabu w telewizji indyjskiej / Marta Raczek // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 183-196
  • Kłopot (zawsze) tkwi w szczegółach / Łukasz Andrzejewski // ”Studia Filmoznawcze”. -[T.] 32 (2011), s. 199-210 [Rec. książki: Pasja. Filmy Jean-Luca Godarda]
  • Prezentacja książki Bruce’a Blocka "Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej strukturyw filmie, telewizji i mediach cyfrowych" / Monika Czepielewska // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 211-216 [Recenzja]
  • "Kino polskie 1989–2009. Historia krytyczna" / Michał Drozdowski // ”StudiaFilmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 217-226 [Recenzja]
  • Temat w poszukiwaniu autora / Karol Szymański // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32(2011), s. 227-245 [Rec. książki: Ach! Plakat filmowy w Polsce]
  • Bollywood, Dil Se! / Joanna Nadolna // ”Studia Filmoznawcze”. - [T.] 32 (2011), s. 247-254[Rec. książki: Bollywood. Pragnienie prawdy i tęsknota za mitem]
  • Złoty ptak wśród gruzów upadłej metropolii / Urszula Woźniakowska// ”Studia Filmoznawcze”.- [T.] 32 (2011), s. 255-262 [Rec. książki: Maximum City. Lost & Found]
  • Uwagi na temat transkrypcji i transliteracji / Tatiana Szurlej// ”Studia Filmoznawcze”. - [T.]32 (2011), s. 263-264