Przejdź do głównej zawartości

Film dziecięcy, dziecko w filmie

Ze wstępu: 
Kino przedeklinowało problemy dziecięce przez wszelkie możliwe przypadki indywidualne i zbiorowe
Co udowadniają autorzy poniższych artykułów.  
Teksty dostępne w archiwum cyfrowym "Studiów Filmoznawczych" (Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego).

  • Wprowadzenie/ Ryszard Waksmund // „Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s. 5-6
  • Reading like adults, performing like children : two ways of experiencing adaptations / Thomas Leitch // „Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s. 9-28
  • The first Polish Story Combo : Andrew Maleszka’s The Magic Tree / Marek Oziewicz //„Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s. 29-42
  • Bajka animowana dla dzieci wobec tradycji literackiej, na przykładzie serialu Małe zoo Lucy / Mariola Marczak // „Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s. 43-55
  • Zmory, które straszą na jawie : motyw dziecka w amerykańskim horrorze lat 80. / Rafał Syska // „Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s. 57-70
  • Niewinna potworność : filmowe realizacje motywu dziecięcego wampira / Michał Wolski //„Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s. 71-86
  • Okrucieństwo ma twarz dziecka : o Białej wstążce Michaela Hanekego / Paulina Wakar // „Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s. 87-101
  • Dobre kino może robić tylko niesforne dziecko, czyli dwie filozoficzne uwagi o wczesnych filmach Jean-Luca Godarda / Łukasz Andrzejewski // „Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s. 103-114
  • Wszystkie dzieci Felliniego / Tobiasz Papuczys // „Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33(2012), s. 115-126
  • Figura ojca w filmach Clinta Eastwooda / Łukasz A. Plesnar // „Studia Filmoznawcze”. –[T.] 33 (2012), s. 127-143
  • „Dorosłe dzieci mają żal”: o pewnej tendencji młodego kina polskiego / Krzysztof Kornacki // „Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s.145-161
  • Dzieci Festiwalu Filmowego we Fryburgu 2011 / Marek Lis // „Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s. 163-170
  • Historia dzieciństwa ― historia kina / Ryszard Waksmund // „Studia Filmoznawcze”. – [T.]33 (2012), s. 171-185
  • Dziecko w teatrze ― rekonesans / Piotr Rudzki // „Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33(2012), s. 187-195
  • Dzieciństwo i „mała ojczyzna” we współczesnym teatrze dolnośląskim / Magdalena Gołaczyńska //„Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s. 197-208
  • Jerzy Skolimowski in den Augen von Ewa Mazierska / Jerzy Skolimowski okiem Ewy Mazierskiej / Wolfgang Schlott // „Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s.211-215 [Recenzja]
  • „Film-Konzepte“ über Roman Polanski / „Film-Konzepte“ o Romanie Polańskim / Wolfgang Schlott //„Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s. 217-219 [Recenzja]
  • Kieślowskiego laboratorium przypadków moralnych, czyli Etyka „bez końca” Agnieszki Kulig / Tadeusz Koczanowicz // „Studia Filmoznawcze”. – [T.] 33 (2012), s. 221-229 [Recenzja]