Przejdź do głównej zawartości

Film i przemijanie

Kino - medium iluzji - czyni iluzję swoją treścią, gdy obiecuje nieprzemijalność, powierzając ją tak łatwo przemijalnym obrazom.
(Z artykułu ks. Marka Lisa)

Teksty dostępne w archiwum cyfrowym "Studiów Filmoznawczych" (Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego).

Tom 34: Przemijanie jako temat filmowy.
  • Wprowadzenie/ Sławomir Bobowski, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 5-6
  • Film i przemijanie / Marek Lis, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 9-18
  • Tęsknota za kimś, kogo nie ma / Jerzy Szyłak, W:  Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 19-32
  • O przemijaniu mitu – „Mad Men” i kres „amerykańskiej niewinności” / Patrycja Włodek, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 33-50
  • Śmierć w Nevadzie : uwagi na marginesie ostatniej roli Johna Wayne’a / Paweł Kuligowski, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 51-78
  • Przemijanie Zachodu : nostalgia w filmach Sama Peckinpaha / Łukasz A. Plesnar, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 79-102
  • Nietrwałość jako kategoria estetyczna w sztuce japońskiej / Krzysztof Loska, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 103-116
  • Ojczyzna, ojcowizna, starość i śmierć : bolesne pożegnania z naturą i tradycją we współczesnym kinie islandzkim / Sebastian Jakub Konefał, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 117-136
  • Kino, polityka i apokalipsa / Tomasz Gaczoł, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 137-152
  • Przeznaczenie, pokusa, przekleństwo : (nie)przemijanie w filmach wampirycznych przełomu XX i XXI wieku / Michał Wolski, W: Studia Filmoznawcze. [T.] 34 (2013), s. 153-169
  • Przemijanie świata Aleksandra Sokurowa /  Rafał Syska,W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 171-187
  • Egzystencja człowieka i jego przemijanie w twórczości Stanisława Lenartowicza / Andrzej Dębski, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 189-200
  • Bohater filmowy jako aktor: czas i tożsamość / Małgorzata Jakubowska, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 201-215
  • „Skolimowski. Przewodnik Krytyki Politycznej” wraz z jej cieniami i blaskami / Piotr Czerkawski, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 219 -224 (recenzja)
  • Kamil Minkner – „O filmach politycznych. Między polityką, politycznością i ideologią” / Tomasz Gaczoł, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 225-229
  • Różne twarze awangardy / Michał Chęciński, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34(2013), s. 231-234 (recenzja)
  • Tropienie świata, czyli „Obok kanonu” Andrzeja Gwoździa / Tomasz Małyszek, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 235-243 (recenzja)
  • Dźwiękowa percepcja obrazu. Michel Chion, „Audio-wizja. Dźwięk i obraz w kinie”/ Aniela Pilarska-Traciewicz, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 245-253 (recenzja)
  • Arkana Nowej Przygody / Michał Wolski, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34(2013), s. 255-260 (recenzja)
  • Ewy Fiuk „Inicjacje, tożsamość, pamięć. Kino niemieckie na przełomie wieków” / Milan Dariusz Lesiak, W: Studia Filmoznawcze. - [T.] 34 (2013), s. 261-267 (recenzja)